Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

http://www.atilf.fr/dmf/definition/couronner 
     COURONNER     
FEW II-2 corona
COURONNER, verbe
[T-L : coroner ; GD : coroner ; GDC : couronner ; AND : coroner2 ; DÉCT : coroner ; FEW II-2, 1209a : corona]

A. -

Couronner qqn : Et a ses piez avoit en estant une royne d'albastre, couronnee richement (ARRAS, c.1392-1393, 265).

 

-

Couronner qqn roi : Et ordonna moult noble baronnie, tant de Poictou que de Chippre, et le maistre de Rodes, lesquelx tous conduiront Guyon en Armenie, et le feront couronner roy et prendre la possession du pays et les hommages. (ARRAS, c.1392-1393, 142).

 

-

Couronner qqn d'un royaume : Comment les nopces furent faictes de Regnault et d'Esglentine et fu couronné du royaume de Behaigne. (ARRAS, c.1392-1393, 191).

B. -

Couronner qqc.

 

-

ART MILIT. "Doter (le sommet d'une tour) d'un bon système de défense" : ...et lui [à Geoffroy] sembla bien que par la pourroit elle bien estre prinse d'assault [la forteresse]. Car les murs estoient bas, et n'estoient point les tours guerlandees ; mais il ot sur la porte une grosse tour et assez haulte, et estoit bien couronnee, et monstroit grant deffense ou lez febles et bas murs estoient. Mais Gieffroy avisoit de venir pourveu de manteaulx et de cloies pour les pierres de faiz. (ARRAS, c.1392-1393, 199).
 

Arras Jocelyne Bernardoff / Jean-Loup Ringenbach


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2015), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.